שיאצו

משמעות המילה שיאצו, במובן הקצר של המילה הוא: שי = אצבע, אצו = לחץ, לחיצת אצבע. השיאצו הוא טיפול רפואי שמטרתו להביא את הגוף לאיזון, אך הוא בהחלט טיפול מהנה, מרגיע ומפנק שמומלץ לעשותו מפעם לפעם ללא קשר למצב הבריאותי.
הלחיצות על הגוף לא נעשות על ידי אצבע אחת כפי שמשתמע ממשמעות המילה אלא הלחיצות נעשות על ידי אצבעות, אגודלים, מרפקים, ברכיים וכפות רגליים.
הטיפול עצמו מתרכז בערוצים שנמצאים בגוף, בשיאצו הם נקראים "מרידיאנים". בתוך הערוצים הללו זורמת האנרגיה. בעזרת השיאצו זורמת לה האנרגיה באופן חופשי בערוצים, דבר המונע מחלות ו"תקיעות" אנרגיה.
מטרתו של השיאצו הוא להזרים את האנרגיה כדי שתגיע לכל מקום בגוף. כדי שפעולה זו תתרחש, על המטופל להרפות את גופו כדי שהאנרגיה תוכל לזרום בגופו ביתר חופשיות.
השיאצו המסורתי מתבצע על גבי מזרנים מיוחדים לכך, כאשר המטופל יושב או שוכב בתנוחות שונות. הטיפול נעשה בבגדים מלאים ולכן יש להגיע לטיפול שיאצו עם בגדים נוחים אשר מאפשרים להזיז את הגפיים בקלות, בעיקר בזמן מתיחות ורוטציות.
השיאצו הוא טיפול רפואי שמטרתו להביא את הגוף לאיזון, אך הוא בהחלט טיפול מהנה, מרגיע ומפנק שניתן לעשותו מפעם לפעם ללא קשר למצב הבריאותי.